Wednesday, January 13, 2010

Syura 1 Malaysia - Menang Program Memasak Bubur Syura Marang


13 Januari 2010- Marang
Bubur Syura 1 Malaysia milik pasukan Pejabat Agama Daerah Marang telah memenangi hadiah tempat pertama bernilai RM500.00 Program Memasak Bubur Asyura Peringkat Daerah Marang sempena Sambutan Maal Hijrah bagi kategori jabatan dan agensi kerajaan. Sejumlah 43 penyertaan, 16 daripada jabatan dan agensi kerajaan manakala 27 lagi daripada Ngo dan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK).


Salah seorang hakim sedang menilai hiasan dan juga rasa bubur syura

Program ini yang julung-julung kali diadakan di daerah ini dan pertama kali diadakan di Negeri Terengganu telah mendapat penyertaan yang menggalakan. Bermula dari jam 7.30 pagi tadi di perkarangan Masjid Sultanah Nur Zahirah, Bandar Marang turut menyaksikan Lembaga Kemajuan Perempuan Islam (LKPI) Binjai Rendah menang tempat pertama bagi kategori Ngo/JKKK. Program ini juga menawarkan hadiah tempat kedua dan ketiga yang bernilai RM300.00 dan RM200.00 setiap satu serta tujuh hadiah sagu hati bagi setiap kategori.




Encik A. Rahman Che Ali, Pegawai Daerah Marang menyampaikan hadiah kemenangan tempat pertama kepada Ustaz Mohd Ariffin bin Jusoh, Pegawai Agama Islam Daerah Marang.


Pegawai Daerah Marang Encik A. Rahman bin Che Ali berpuashati kepada penyertaan bagi program kali pertama ini. Ketika ucapan penutup program, beliau menyatakan hasratnya untuk menjadikan program ini sebagai kayu ukur kepada prestasi JKKK. Ini sebagai langkah untuk memastikan semua JKKK di daerah ini yang berjumlah 100 buah turut menyertai program ini pada tahun hadapan. Beliau juga yakin program ini akan lebih meriah dan berjaya pada tahun akan datang dengan sokongan pelbagai pihak termasuk pihak swasta dan perseorangan.



Kumpulan Komuniti Bestari Mukim Alor Limbat turut menyertai Pertandingan Memasak Bubur Asyura Peringkat Daerah Marang

1 comment:

Anonymous said...

marang memanglah satu tempat yang sangat menarik!



bilik sewa
cari bilik
apartments for rent