Thursday, July 9, 2009

Pelancaran Pakej Ngail Bestari '09

Pelepasan Peserta Ngail Bestari 09 oleh Tuan Haji A.Rahman Che Ali Pegawai Daerah Marang
Merchang - 9 Julai 2008 (Khamis)
Komuniti Bestari Mukim Merchang telah melancarkan pakej Ngail Bestari '09 yang telah disempurnakan oleh YB Encik Yahya Khatib Mohamad Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Infrastruktur dan Kemudahan Awam pada tengahari tadi dalam program Sepakat Bestari anjuran Pejabat Penerangan Daerah Marang di Dataran Belia, Merchang. Pakej yang bernilai RM 450.00 ini menawarkan bot, tempat penginapan dan makan minum untuk tiga orang sehari semalam.

Kumpulan menaiki perahu ke lokasi mengail di Batu Serating

Pakej Ngail Bestari sebagai produk Komuniti Bestari Mukim Merchang, dijangka memberi pendapatan sampingan kepada penduduk tempatan. Ia juga sebagai usaha memperkenalkan Daerah Marang dan Pekan Merchang melalui aktiviti memancing atau mencandat di lautan.

Pegawai Daerah dengan hasil tangkapannya

Program Ngail Bestari 09 yang bermula jam 9.00 pagi disertai oleh 30 orang ahli-ahli komuniti seluruh daerah Marang dan turut disertai oleh anggota jabatan-jabatan serta agensi kerajaan disempurnakan pelepasannya oleh Tuan Haji A.Rahman Che Ali, Pegawai Daerah Marang merangkap Pengerusi Komuni Bestari Daerah. Kumpulan peserta ini kemudian diberikan masa selama dua jam untuk menangkap ikan di Batu Serating yang jaraknya lebih kurang 20 minit dari pantai Mercahang Tangkapan ikan dibahagikan kepada dua kategori iaitu tangkapan ikan terberat dan tangkapan individu terberat. Hadiah-hadiah yang ditawarkan ialah tempat pertama RM 500.00, kedua RM 300.00 dan RM 200.00 ketiga. Kumpulan Komuniti Bestari Bukit Payong Wakaf Tapai telah berjaya memenangi kedua-dua kategori tersebut dengan berat 3.16kg dan 1.65 kg.


Kepada yang berminat untuk membuat tempahan pakej Ngail tersebut boleh menghubungi Komuniti Bestari Mukim Merchang melalui Encik Asmadi : 013- 9614223 - Pengerusi atau Encik Abd Manip : 019-9236922 -Setiausaha

1 comment:

en_me said...

sonoknyerr gi ngail teww..